Chatbot

SAM, de chatbot voor gemeentelijke websites

Op het Klantcontactcentrum (KCC) komen elke werkdag veel vragen van inwoners binnen. Vragen die bijna dagelijks terugkeren én die u ook weer dagelijks beantwoordt. Dat kost veel tijd en inspanning. SAM is de chatbot voor gemeentelijke websites. SAM handelt eenvoudige vragen af en dat geeft het team meer tijd voor het behandelen van complexere en gevoeligere vragen en kwesties.

Chatbots anno 2020

De wereld van klantcontact en engagement ontwikkelt zich in een rap tempo. Organisaties zoeken naar manieren om het groeiende aantal klantcontactkanalen en het toenemende aantal berichten bij te houden. Tegelijkertijd zijn de verwachtingen van service hoger dan ooit tevoren. 

Chatbots zijn hét antwoord op het groeiende aantal webcare conversaties. Een slimmere manier om eenvoudig vragen geautomatiseerd in behandeling te kunnen nemen, zónder in te leveren op klanttevredenheid.​​​​​​​​​​​​​

Wilt u de werkwijze van een chatbot ervaren? Dat kan, wij organiseren regelmatig webinars waar u zich vrijblijvend voor kunt aanmelden. 

klantkontactcentrum

Chat dienstverlenend​​​​​​​

​​​​​​​Opgebouwde data benutten 

Verschillende data ligt bij elke organisatie voor het oprapen, deze data moet u benutten voor uw chatbot. Het optimaal inzetten van uw data bepaalt het succesvol functioneren van uw chatbot. 

Waar kunt u de chatbot voor inzetten? 

De chatbots nemen verschillende taken over – van het beantwoorden van veelgestelde vragen tot het routeren van berichten naar de juiste medewerker. Het resultaat? Meer efficiëntie en een hogere klant- en medewerkerstevredenheid!

Open Data Bot

De Open Data (chat)bot is een vorm van kennisdeling ‘van gemeenten voor gemeenten’. Door het combineren van alle gerelateerde data in een gezamenlijke chatbot, wordt deze uiteindelijk veel slimmer en beter dan wanneer iedereen zijn eigen chatbot los zou gaan proberen op te voeden.

​​​​​​​Lees ook de ervaring van Miranda Aarsen, gemeenten Oosterhout. In een whitepaper geeft zij haar ervaring en mening over het in gebruik nemen van de chatbot.

​​​​​​​Slimme technologie en gemeentelijke data samenbrengen 

SAM is ontstaan door een samenwerking tussen OBI4wan, HowAboutYou en Visma Roxit. Slimme technologie en opgebouwde data vanuit gemeentelijke websites zijn samengebracht in chatbot SAM.

Zebrapad​​​​​​​​​​​​​​

 

Chatbot SAM biedt veel voordelen:

  • SAM is onderlegt met gemeentelijke content en daardoor snel thuis binnen gemeentelijke websites;
  • Kan meerdere gesprekken tegelijk aan
  • Minder telefoontjes op het KCC
  • Medewerkers krijgen meer tijd voor het behandelen van complexere vragen en kwesties
  • 24x7 bereikbaar, een dienstverlening van deze tijd.

Zien hoe SAM zijn werk doet? Dat kan tijdens ons webinar op dinsdag 6 oktober. Aanmelden kan hier.

Publieke websites

Snel en eenvoudig moderne, multifunctionele websites voor overheidsorganisaties

Meer weten

Heeft u een vraag?
Stel hem gerust.

Salesteam Rx.Front
088 217 33 00
info@roxit.nl
Contact